Propozycja projektu dedykowana na świąteczne opakowanie
„Śliwki Nałęczowskiej” w formie sztabki
Inspiracją do stworzenia ilustracji stały się dla mnie tradycyjne jarmarki bożonarodzeniowe, których historia sięga średniowiecza (XIII–XIV w.). Początkowo miały one głównie charakter praktyczny – były to przede wszystkim targi zaopatrzeniowe. Z czasem jednak ich formuła uległa zmianie, przekształcając się w wydarzenia o bardziej świątecznym i rozrywkowym charakterze. Choć wywodzą się z krajów niemieckojęzycznych, dziś cieszą się dużą popularnością również w Polsce – szczególnie w takich miastach jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław.
Współczesne jarmarki to kilkudniowe, a czasem nawet kilkutygodniowe wydarzenie, podczas którego na licznych stoiskach oferowane są regionalne specjały, ozdoby świąteczne oraz wyroby rękodzielnicze.
Na projekcie opakowania odnaleźć można liczne symbole nawiązujące do atmosfery Bożego Narodzenia, a także do samych jarmarków oraz ich lokalizacji (odbywają się najczęściej na starówkach miast). Ilustracja przedstawia m.in. zarys zabytkowej zabudowy z charakterystyczną wieżą zegarową i kamienicami, tradycyjną karuzelę z konikami oraz bogato zdobione choinki z gwiazdą na szczycie.
Nie zabrakło również klasycznych motywów świątecznych – bombek, lampek, gwiazd, aniołów, choinek – a także zimowych akcentów, takich jak misie czy postacie jeżdżące na łyżwach, które dodatkowo podkreślają radosny i magiczny nastrój projektu.
Kolorystyka pracy nawiązuje do charakterystycznej palety barw marki „Śliwki Nałęczowskiej”. Wykorzystanie granatu, zieleni i złota nadaje opakowaniu elegancji, a zarazem zapewnia jego spójność wizualną z identyfikacją marki.
(wstępny szkic do projektu)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz